Gratis support via:  +31 (0)20 796 9999

Hoe schakel ik tweestapsverificatie in?

Tweestapsverificatie (two-factor authentication of 2FA) is een extra beveiligingslaag voor jouw klantenomgeving. Naast je gebruikersnaam en wachtwoord kan je nu ook jouw accountbescherming koppelen aan jouw smartphone/telefoonnummer.

Er zijn meerdere applicaties die je kan gebruiken voor tweestapsverificatie. In dit voorbeeld gebruiken we “Duo Mobile”. Dit is een gratis 2-factor authenticatie-app die werkt voor zowel iOS- als Android-gebruikers.

  1. Log in op het controlepaneel
  2. Klik in de rechterbovenhoek op jouw naam. Wanneer het dropdown-menu wordt uitgebreid, klikt je op “Persoonlijke gegevens”.
  3. Navigeer naar links en klik op “Tweestapsverificatie” om de instellingen te openen.
  4. Klik vervolgens op de knop “Tweestapsverificatie configureren”.
  5. Het volgende scherm geeft je in drie stappen de instructies over het instellen van jouw extra authenticatie.
    1. Download een app naar keuze. We gebruiken voor dit voorbeeld de applicatie “Duo Mobile”.
    2. Je vindt een QR-code die je kan scannen met jouw apparaat om deze in te stellen. Als alternatief is er een alfanumerieke reeks die je in de app kan invoeren mocht de eerste optie niet functioneren.
    3. Nadat je de QR code hebt gescanned, geeft je app een code die je nodig hebt om terug te voeren in het controlepaneel – op de derde stap.
    4. Klik op “Tweestapsverificatie activeren”.
  6. Als je de procedure correct doorloopt, zie je nu het bericht “Tweestapsverificatie is actief”.
  7. Wanneer u inlogt moet u voortaan na het typen van uw gebruikersnaam en wachtwoord de code van uw Two-factor authentication-app opnieuw invoeren.

Optioneel kan je ervoor kiezen om Tweestapsverificatie te verplichten voor alle gebruikers in jouw account. Dit doe je via Instellingen >> Algemene instellingen.

Updated on 28 april 2020

Was this article helpful?

Related Articles